چه زمانی انزال زودرس طبیعی است؟

 

با سلام:

 

به دلیل درخواست تعدادی از کاربران محترم راجب مسئله انزال زودرس و نگرانی حاصل از آن، ما بر آن شدیم تا به تعدادی از سؤالات این عزیزان پاسخ دهیم.

 

دکتر علی سلطانی مجد در پایگاه اطلاع‌رسانی تنظیم خانواده نوشت: انزال زودرس یا زود انزالی یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که مردان به آن دچارمی‌شوند، اما در مواردی انزال زودرس به‌عنوان یک اختلال نمی‌باشد و حتی طبیعی نیز خواهد بود.

 
لازم است فرد شرح کاملی از وضعیت خود ارائه دهد تا بررسی شود آیا اولاً انزال زودرس وی غیرطبیعی و اختلال است یا اینکه طبیعی است ، همچنین مشخص شود عامل سایکولوژیک در آن مؤثر است یا فیزیولوژیک که معمولاً اکثر مواقع در مشاوره‌ها مشخص‌شده همان عامل روانی ) سایکولوژیک ) در انزال زودرس نقش داشته است.

 

انزال زودرس قبل از ازدواج طبیعی است 

 

آقایان مجرد، آگاه باشند انزال زودرس قبل از آغاز فعالیت جنسی مستمر ( قبل ازازدواج ) کاملاً طبیعی است و به‌هیچ‌وجه جای نگرانی در مورد آن وجود ندارد ، علت انزال زودرس قبل از ازدواج نداشتن فعالیت جنسی ( یا فعالیت جنسی مستمر) می‌باشد ازاین‌رو طبیعی است که فرد با کوچک‌ترین تحریک حتی دچار انزال شود.

 

انزال زودرس بعد از ازدواج چه زمانی طبیعی است ؟

 

مواردی داشته‌ایم که فرد اظهار نارضایتی از انزال زودرس خود داشته و طی مشاوره‌های قبل از درمان مشاهده شد، این فرد به علت شرایط شغلی و دوری از خانواده تقریباً هر دو هفته یک‌بار با همسر خود نزدیکی برقرار نموده است، در این موردانزال زودرس ایشان کامل طبیعی بوده چراکه رابطه مستقیمی بین تعداد دفعات نزدیکی و همچنین فواصل کوتاه‌تر تا نزدیکی بعدی و انزال زودرس وجود دارد به‌این‌ترتیب هر چه تعداد دفعات رابطه جنسی بیشتر و فواصل بین آن کوتاه‌ترباشد به سبب آن مدت‌زمان رسیدن به انزال نیز افزایش میابد.

 

عوامل مؤثر در انزال زودرس

 

استرس ، اضطراب و تلقین به انزال زودرس ، از عواملی هستند که تأثیر بسزایی در فرآیند انزال زودرس دارند.

 

عوارض مصرف برخی داروها

 

 اختلالات هورمونی

 

 فاصله درازمدت بین دفعات نزدیکی

 

 عوامل روحی و روانی

 

 تشخیص انزال زودرس غیرطبیعی

 

 لازم است فرد شرح کاملی از وضعیت خود ارائه دهد تا بررسی شود آیا اولاً انزال زودرس وی غیرطبیعی و اختلال است یا اینکه طبیعی است ، همچنین مشخص شود عامل سایکولوژیک در آن مؤثر است یا فیزیولوژیک که معمولاً اکثر مواقع درمشاوره‌ها مشخص‌شده همان عامل روانی ( سایکولوژیک ) در انزال زودرس نقش داشته است.

 

درمان زود انزالی

 

استفاده از روش‌هایی که سطح تماس آلت تناسلی را حین نزدیکی کاهش می‌دهد نظیر کاندوم افزایش اعتمادبه‌نفس و کاهش تنش و استرس از طریق مشاوره و رفتار درمانی افزایش تعداد دفعات نزدیکی تکنیک‌های وقفه و مصرف دارو

 

لازم به ذکر است ، موارد مذکور تماماً نیاز به تشخیص سه گروه متخصص، اورولوژیست،روان‌پزشک و مشاور دارد و بنا به تشخیص یکی از روش‌های مذکور توصیه می‌شود.

 

منبع: winsoftware 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
?